背起十字架: 十字架 | 聖經金句-迷茫無助時需要看的金句經文

2018年8月22日 星期三

十字架 | 聖經金句-迷茫無助時需要看的金句經文

聖經金句-迷茫無助時需要看的金句經文

迷茫無助,女孩坐在河邊
1.你們當剛強壯膽,不要害怕,也不要畏懼他們,因為耶和華─你的神和你同去。他必不撇下你,也不丟棄你。(申命記31:6)
Be strong and of a good courage, fear not, nor be afraid of them: for the LORD your God, he it is that does go with you; he will not fail you, nor forsake you.
2.因為他沒有藐視憎惡受苦的人,也沒有向他掩面;那受苦之人呼籲的時候,他就垂聽。(詩篇22:24)
For he has not despised nor abhorred the affliction of the afflicted; neither has he hid his face from him; but when he cried to him, he heard.
3.我雖然行過死蔭的幽谷,也不怕遭害,因為你與我同在;你的杖,你的竿,都安慰我。(詩篇23:4)
Yes, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me; your rod and your staff they comfort me.
4.求你轉向我,憐恤我,因為我是孤獨困苦。(詩篇25:16)
Turn you to me, and have mercy on me; for I am desolate and afflicted.
5.要等候耶和華!當壯膽,堅固你的心!我再說,要等候耶和華!(詩篇27:14)
Wait on the LORD: be of good courage, and he shall strengthen your heart: wait, I say, on the LORD.

6.他雖失腳也不至全身仆倒,因為耶和華用手攙扶他(或譯:攙扶他的手)。(詩篇37:24)
Though he fall, he shall not be utterly cast down: for the LORD upholds him with his hand.
7.我呼求的日子,我的仇敵都要轉身退後。神幫助我,這是我所知道的。(詩篇56:9)
When I cry to you, then shall my enemies turn back: this I know; for God is for me.
8.神在他的聖所作孤兒的父,作寡婦的伸冤者。神叫孤獨的有家,使被囚的出來享福;惟有悖逆的住在乾燥之地。(詩篇68:5-6)
A father of the fatherless, and a judge of the widows, is God in his holy habitation.God sets the solitary in families: he brings out those which are bound with chains: but the rebellious dwell in a dry land.
9.(上行之詩。)我要向山舉目;我的幫助從何而來?我的幫助從造天地的耶和華而來。(詩篇121:1-2)
I will lift up my eyes to the hills, from where comes my help.My help comes from the LORD, which made heaven and earth.
10.你不要害怕,因為我與你同在;不要驚惶,因為我是你的神。我必堅固你,我必幫助你;我必用我公義的右手扶持你。(以賽亞書41:10)
Fear you not; for I am with you: be not dismayed; for I am your God: I will strengthen you; yes, I will help you; yes, I will uphold you with the right hand of my righteousness.
11.因為主必不永遠丟棄人。主雖使人憂愁,還要照他諸般的慈愛發憐憫。因他並不甘心使人受苦,使人憂愁。(耶利米哀歌3:31-33)
For the LORD will not cast off for ever:But though he cause grief, yet will he have compassion according to the multitude of his mercies.For he does not afflict willingly nor grieve the children of men.
12.耶和華本為善,在患難的日子為人的保障,並且認得那些投靠他的人。(那鴻書1:7)
The LORD is good, a strong hold in the day of trouble; and he knows them that trust in him.
13.凡我所吩咐你們的,都教訓他們遵守,我就常與你們同在,直到世界的末了。(馬太福音28:20)
Teaching them to observe all things whatever I have commanded you: and, see, I am with you always, even to the end of the world. Amen.
14.既是這樣,還有甚麼說的呢?神若幫助我們,誰能敵擋我們呢?神既不愛惜自己的兒子,為我們眾人捨了,豈不也把萬物和他一同白白的賜給我們麼?誰能控告神所揀選的人呢?有神稱他們為義了(或作:是稱他們為義的神麼)誰能定他們的罪呢?有基督耶穌已經死了,而且從死裡復活,現今在神的右邊,也替我們祈求(有基督….或作是已經死了,而且從死裡復活,現今在神的右邊,也替我們祈求的基督耶穌麼)誰能使我們與基督的愛隔絕呢?難道是患難麼?是困苦麼?是逼迫麼?是飢餓麼?是赤身露體麼?是危險麼?是刀劍麼?如經上所記:我們為你的緣故終日被殺;人看我們如將宰的羊。然而,靠著愛我們的主,在這一切的事上已經得勝有餘了。因為我深信無論是死,是生,是天使,是掌權的,是有能的,是現在的事,是將來的事,是高處的,是低處的,是別的受造之物,都不能叫我們與神的愛隔絕;這愛是在我們的主基督耶穌裡的。
(羅馬書8:31-39)
What shall we then say to these things? If God be for us, who can be against us? He that spared not his own Son, but delivered him up for us all, how shall he not with him also freely give us all things? Who shall lay any thing to the charge of God’s elect? It is God that justifies. Who is he that comdemns? It is Christ that died, yes rather, that is risen again, who is even at the right hand of God, who also makes intercession for us.Who shall separate us from the love of Christ? shall tribulation, or distress, or persecution, or famine, or nakedness, or peril, or sword?As it is written, For your sake we are killed all the day long; we are accounted as sheep for the slaughter.No, in all these things we are more than conquerors through him that loved us. For I am persuaded, that neither death, nor life, nor angels, nor principalities, nor powers, nor things present, nor things to come, Nor height, nor depth, nor any other creature, shall be able to separate us from the love of God, which is in Christ Jesus our Lord.
15.你們所遇見的試探,無非是人所能受的。神是信實的,必不叫你們受試探過於所能受的;在受試探的時候,總要給你們開一條出路,叫你們能忍受得住。(哥林多前書10:13)
There has no temptation taken you but such as is common to man: but God is faithful, who will not suffer you to be tempted above that you are able; but will with the temptation also make a way to escape, that you may be able to bear it.
16.所以弟兄們,我們在一切困苦患難之中,因著你們的信心就得了安慰。(帖撒羅尼迦前書3:7)
Therefore, brothers, we were comforted over you in all our affliction and distress by your faith。
17.所以我們可以放膽說:主是幫助我的,我必不懼怕;人能把我怎麼樣呢?(希伯來書13:6)
So that we may boldly say, The Lord is my helper, and I will not fear what man shall do to me.
18.你們要將一切的憂慮卸給神,因為他顧念你們。(彼得前書5:7)
Casting all your care on him; for he cares for you.

沒有留言:

張貼留言

十字架|博士生的心聲:不再追求完美,我的人生更幸福

引言:當擁有了令人羨慕的學歷和出色的工作能力,在享受別人高看矚目的同時,你是否為追求成為更加優秀完美的人,容不得自己有一點缺陷而苛刻要求自己呢?文章中的這位博士生便是如此,她是如何對待完美與缺陷的呢?我們一起傾聽她的故事吧…… 出生在書香門第的我,從小成績就名列前茅,家...